2014. március 6., csütörtök

Kelbimbó krémleves



Ez a leves megosztó volt nálunk. Volt aki szerette és volt, aki nem. :-) Szerintem nagyon finom volt.
A kelbimbóval is úgy voltunk régebben, mint a brokkolival. Valamiért idegenkedtünk tőle. Viszont amikor megkóstoltuk a brokkolit sokkal jobban ízlett, mint a karfiol. Ízesebb. A kelbimbó igen karakteres ízű. Én olyat szoktam inkább venni, ami harsányabb zöld színű, az jobban egyben marad főzés közben, míg a sárgásabb színű, ( ez mint megtudtam azért sárgás, mert betakarják és megsárgul ) már kesernyés is lehet.
Szeretem a csarnokban válogatni az egyforma szeműeket, mert akkor egyszerre főnek meg. Sokáig nem kell főzni,mert könnyen szétfő. Eddig még csak úgy készítettem, hogy vajban pároltam meg és húsokhoz fogyasztottuk.Rengeteg vitamin van benne. Gondoltam most kipróbálom krém levesnek. Sajtos pirítóssal és a tetején sajttal megszórva ettük. Tökmag olajjal locsoltuk meg. Füstlit sütöttem karikákra vágva és saslik nyársra húzva tálaltam.



És akkor jöjjön az elkészítése!

Hozzávalók:

50 dkg kelbimbó
1 sárgarépa
1 pici fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
olaj,
só, bors, szerecsen dió, borsikafű, ízvarázs
fél liter főző tejszín
füstli


Elkészítése:

A kelbimbót megpucoltam, a külső leveleit leszedegettem. Egy fazékba odatettem a kelbimbót, a vöröshagymát, fokhagymát és a karikára vágott sárgarépát. Amikor megfőtt bot mixerrel pépesítettem.
Beleöntöttem a fél liter főző tejszínt. Ízesítettem a fűszerekkel és forraltam még egy picit.

Sajtos pirítós zsemlét ettünk hozzá. Reszelt sajttal jól megszórtuk és tökmag olajjal locsoltuk meg.

3 megjegyzés:

  1. Mi, mindenféle krémlevest szeretünk, bár kelbimbóból még nem csináltam.:-) A tányér csodaszép!:-)

    VálaszTörlés
  2. Én krémleves rajongó vagyok, nekem tuti, hogy ízlene... :)

    VálaszTörlés
  3. Mostanában mi is rengeteg krémlevest eszünk, ez is nagyon bejönne :). Szerintem is csodaszép a tálka és a tányér, ötletes a tálalás a pálcikára húzott sült virslivel :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...