2011. április 13., szerda

Nutellás és epres fagyi (gép nélkül)


Van egy fagyi gépünk, de mindig pont akkor van tele a 
fagyasztó amikor fagyit ennénk.
Így a gép lehűtése mindig gondot jelentett. 
Ezért örültem meg nagyon amikor Tücsök Bogárnál 
megláttam a gép nélkül készíthető fagyi
receptjét.
Először a nutellásat készítettem el délelőtt. Délután 
elmentünk kirándulni és este fele mikor
hazaértünk nem hagyott nyugodni,  elkészítettem az epreset is. 
Aki eddig gondolkodott rajta, annak ajánlom, 
hogy készítse el.
Én ennél finomabb csoki fagyit még nem ettem. Pár napja 
készítettem először, de már fagy
az újabb adag a hűtőben.
Azt hiszem még sok fajtát fogok készíteni.
Tücsök Bogár nagyon szépen köszönöm a receptet!


Hozzávalók:  

  • a nutellás fagyihoz 

5 dl tejszín 
2 db tubusos sűrített tej ( 2 x 170 g ) 
20 dkg nutella 
10 dkg jó minőségű étcsokoládé
2 dkg kakaó

  • az epres fagyihoz  
5 dl tejszín
2 db tubusos sűrített tej ( 2 x 170 g )
25 dkg eper
4 evő kanál eper szörp


Elkészítés: 

A csoki fagyihoz az étcsokoládét gőz felett felolvasztottam, 
majd félretettem hűlni.
A tejszínt 15 percre a fagyasztóba tettem.  
A tubusos tejeket a nutellával, kakaóval és a már kihűlt 
csokoládéval összekevertem. 
Hozzáadtam a jól lehűtött tejszínt és habbá vertem.
Minimum 3 órára kell a hűtő szekrénybe tenni. Tücsök Bogár 
azt írja, hogy 1 hónapig
lehet eltartani a fagyasztóban.
(Azt hiszem erre nem kerül sor.)
 Fogyasztás előtt 10 perccel vegyük ki a fagyasztóból, így 
könnyebben lehet gombócokat
kanalazni belőle. 

Az eper fagyihoz az epret először 
pürésítettem a bot mixerrel.
A tejszínt felvertem a sűrített tejjel és lassan 
belecsorgattam az eper pürét, miközben
tovább kevertem .
Amikor már hab állagú lett akkor öntöttem 
bele az eper szörpöt.
Véleményem szerint elbírt volna több epret is, de most 
még elég drága és nem 
is olyan finom erőteljes ízű.


 


Tücsök Bogárnál találtok még nagyon sok gép nélkül
elkészíthető fagyi receptet.
 
 

   

8 megjegyzés:

  1. Nyami.
    Nagyon guszták lettek, bár nekem még egy kicsit hideg van a fagyihoz, de elraktároztam ezt is a többi elkészítendő mellé:)))

    VálaszTörlés
  2. Nellikém!
    Nagyon nagy örömömre szolgál, hogy nálatok is sikert aratott ez a fagyi! :)
    Nekünk ez az egyik kedvencük és szerintem finomabb, mint a géppel készült.

    VálaszTörlés
  3. Én mindig csinálok helyet a gépnek :) Most csokis fagyim van, de ez a nutellás jól hangzik, felvéve a listára!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, látszik a fotón, hogy milyen krémes!!Hmmm....csak egy gombócot had vegyek!!!

    VálaszTörlés
  5. Nellike,el is hiszem hogy finom,már én is szemezgetek vele,nagyon ,szerintem hamarosan sort kerítek rá,addig is hizlalom a szemeim nálad:-)

    VálaszTörlés
  6. Nincs gépem, kedvet kaptam ehhez, köszi:)

    VálaszTörlés
  7. Kipróbáltuk az epres fagyit,nagyon-nagyon finom,köszi a receptet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...