2011. március 15., kedd

Vörösboros vegyes pörkölt




Most nagy mennyiségeket írok, mert nálunk most sok ember számára készült.

Hozzávalók: 

1 kg hátsó csülök
1 kg disznó comb
1 kg marha lábszár
5 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
4 babér levél
1 teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál bors
só ízlés szerint
ízvarázs
őrölt piros paprika 
1 paradicsom
1 zöldpaprika
5 dl félédes vörösbor
olaj 

Elkészítés:


A vöröshagymákat megpucoltam, megmostam, apró kockákra vágtam.
Az olajon pici sóval üvegesre pároltam.
A húsokat megmostam, a csülök bőrös részét megtisztítottam, majd kockákra vágtam.
Először a marha lábszárat tettem a lábosba és pároltam még a rostok összezáródtak.
Megszórtam az őrölt piros paprikával.
Felöntöttem a vörösborral. Belekerültek a fűszerek és a kockára vágott paradicsom és zöldpaprika.
Fél óra után beletettem a csülköt, újabb fél óra után pedig a combot.
Lefedtem és puhára főztem, közben az elfőtt folyadékot pótoltam kevés vízzel.  

Puha fehér kenyérrel és savanyúsággal fogyasztottuk. 

5 megjegyzés:

  1. Nelli,így az igazi,jó sok vegyes husival,viszem is a tányérkámat:-)

    VálaszTörlés
  2. Nelli, jó nagy buli lehetett nálatok! Nagyon guszta a pörkölt, a vörösborral isteni lehetett!!!

    VálaszTörlés
  3. Bianka!Finom volt!Tudod!Vörösbor, hús csak finom páros lehet!

    Ditta!Gyere csak!Várlak!

    Erinacea!Bulinak is nevezhetjük, építkezés volt, van!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...