2011. március 8., kedd

Vörösboros szarvascomb burgonyafánkkal


Én idegenkedek a vadhúsoktól, de ez annyira szép volt, és annyira jó illata jött a pácolásnál is már, hogy ezt még én is megkóstoltam.

Hozzávalók: 

1 kg szarvas comb
5-6 dl félédes vörösbor  
só 

A pác hozzávalói: 

1 fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
3 babér levél
5-6 szem boróka bogyó
egész bors
rozmaring
őrölt köménymag 
2 dl olaj 

Az olajat összekevertem a fűszerekkel és nyakon öntöttem a húst.
Egy éjszakára a hűtőbe tettem.

A mártás hozzávalói:

Amikor a hús megsült akkor a visszamaradó pecsenye szaftban 3 evő kanál ribizli, áfonya vagy narancs lekvárt kevertem el. Ha kevés a pecsenye lé akkor vízzel pótoljuk.
Ha felolvadt a lekvár akkor megszórtam egy kevés liszttel és addig forraltam amíg be nem sűrűsödött. Folyamatosan kevergetni kell, nehogy leégjen.

A szarvas comb sütése: 
A szarvas combot egészben sütöttem meg.
A tálba helyeztem és ráöntöttem a fűszeres pác levet és a vörösbort, előmelegített sütőben másfél órát sütöttem 175 fokon lég keveréssel. A tálat lefedtem.
Amikor a hús megpuhult levettem a tál tetejét, a szafttal folyamatosan locsolgatva aranybarnára pirítottam a húst.

A burgonya fánk receptjét Trinity receptje alapján készítettem.

A burgonya fánk hozzávalói: 

30 dkg liszt
25 dkg főtt burgonya
2 tojás sárgája
2 dkg élesztő
1 teás kanál cukor
kevés tej
1 evő kanál olaj
só, bors, reszelt szerecsen dió

A burgonya fánk elkészítése: 

A burgonyát puhára főztem és áttörtem.
A langyos cukros tejben az élesztőt felfuttattam.
A krumplit miután megfőtt leszűrtem, összetörtem és kihűtöttem.
Összedolgoztam a felfutott élesztős tejjel, tojás sárgájával és annyi liszttel amennyit felvesz.
Jól kidolgoztam a tésztát.
1 órán keresztül letakarva meleg helyen kelesztettem.
Ezután kinyújtottam kb. 1 cm vastagra és fánk szaggatóval kiszaggattam.
Forró olajban kisütöttem őket, papír törlőre szedtem, hogy a felesleges olajat leitassam.
Trinity fánkokat készített az enyémek inkább lepények lettek.


A végeredmény egy nagyon finom szaftos, omlós hús lett, pihe-puha 
könnyű burgonyalepénnyel. 

  





 







  
 

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta...megkóstolnám! A szarvashúst nagyon szeretem, mert ha jól van pácolva akkor mesés étel lehet belőle. Én ma kacsamellet csinálok, remélem az is fincsi lesz...

    VálaszTörlés
  2. Kriszti!Remélem a kacsamellet is felteszed a blogra, majd megyek leselkedni.:-)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a vadhúst, meg a krumplifánkot is.
    De jó lenne ma ebédre ezt enni!

    VálaszTörlés
  4. Ezt nagyon megköszönném ebédre!Rég ettem már szarvashúst és meghoztad a kedvemet hozzá.

    VálaszTörlés
  5. Nelli,nem semmi,fincsiség,az anyát:-)Szívesen megkóstolnám,hozom a tányérom,istenien néz ki!:-)

    VálaszTörlés
  6. Ez igen, én szívesen megkóstolnám, ide érzem az illatát.

    VálaszTörlés
  7. Nemrég készítettem el a recept alapján a szarvascombot, annyira finom lett hogy azonnal el is fogyott, a hús omlós és finom (én 3 napot pácoltam), a burgonyafánk mesés (tettem a tésztához 1 kk fokhagyma granulátumot is), ezentúl csakis ilyen körettel készítem a vadat. A receptért pedig nagyon nagy köszönet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon, nagyon örülök, hogy elkészítetted, annak pedig mégjobban, hogy ízlett is! Egészségetekre!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...