2011. március 7., hétfő

Sodort kifli Limarától


Ezt a kiflit Limara lapján találtam és mint oly sokan én is megsütöttem.
Én nutellával töltöttem meg. Először azt hittem ki fog majd folyni, de nem folyt ki.
Legközelebb meggyes töltelékkel fogom kipróbálni.


Hozzávalók:

60 dkg finomliszt
1 teás kanál só
1 evő kanál cukor
1 tojás
12 dkg tejföl
kb. 2 dl tej
2 dkg élesztő
5 dkg puha vaj


Töltelék:

Nálam nutella volt.


A kenéshez: 

10 dkg puha vaj
1 evő kanál liszt


Elkészítés: 

A hozzávalókat a kenyérsütőgép  üstjébe tettem, majd dagasztás programon dagasztottam.
Ezután kikapcsoltam a gépet, és hagytam pihenni.
Amíg a tészta pihent addig kikevertem a lisztet a vajjal.
A tésztát 2-3 mm vastagra nyújtottam, és megkentem a lisztes vajjal.
A rövidebb oldalától kezdve feltekertem, majd ketté vágtam.
Betettem a hűtő szekrénybe és 2 órát pihentettem. Limara 1-2 óra pihenést javasol.
Ezután a tésztát kinyújtottam kb. 30 cm szélesre és 2 mm vastagra.
Közepén  hosszában elfeleztem, majd háromszögekre vágtam.
Nutellát tettem rá. Feltekertem őket. Sütő papírral bélelt tepsibe raktam őket és újrakelesztettem 
még 1 óra hosszat. Felvert egész tojással átkentem, 200 fokos előmelegített sütőben pirosra sütöttem.
Por cukorral megszórva tálaltam.


 
 

8 megjegyzés:

  1. Nelli!
    A gyengéim a keltésztából készült finomságok:-))
    Nagyon jól néz ki:-)

    VálaszTörlés
  2. Mindjárt megharaplak!

    Miért mondtad hogy nem sikerült????? Ennél szebb nehezen lehetett volna! :D

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusak, kelt tészta a tészta királya

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye!Mi is nagyon szeretjük a kelt tésztákat, kétszer, háromszor is készül egy héten.

    Andikám!Az a baj, hogy én Limaráéhoz hasonlítom!:-)

    Limara!Köszönöm szépen!:-)

    Bianka!Szerintem is!:-)

    VálaszTörlés
  5. Nellike, te aztán igazán elkényezteted a családtagjaidat, mindig olyan finomakat sütsz- főzöl. Nem szeretnél örökbe fogadni?:P
    Ez a kifli is olyan guszta, jóféle házi szilvalekvárral is isteni lehet, persze a Nutella sem megvetendő.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek lettek Nelli,nagyon guszta,és ami nem elhanyagolható,gondolom isteni finom!:-)

    VálaszTörlés
  7. Poppy!Sajnos amióta a mamám nincs, jóféle házi szilvalekvárt nem nagyon ettem.
    Éppen ma hiányoltalak, rég "láttalak"!
    Gyere azért néha!

    Ditta!Finomak voltak!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...