2011. március 29., kedd

Silser kifli


Ezt a kiflit nagyon sokan sütöttük régebben az NLC fórumán.
Kuzsu receptje. Nagyon puha bélzete van, kívül pedig finom ropogós.
Nekünk nagyon ízlett. Köszönöm szépen Kuzsu a receptet.

Hozzávalók: 

15 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
2 dkg élesztő
1 teás kanál cukor
1,5 dl tejes víz ( fele tej, fele víz)
7 g só
2 evő kanál étolaj

Mártólé: 

1 liter víz
fél teáskanál só
5 dkg szóda bikarbóna

Elkészítése: 

A tejes vízbe beletettem a cukrot, meglangyosítottam és 
belemorzsoltam az élesztőt.
Mikor felfutott az élesztő akkor beleöntöttem a megszitált lisztbe.
Beleszórtam a sót, kimértem az étolajat.
Sima tésztává dagasztottam, meleg helyen a 
duplájára kelesztettem.
Én a dagasztást és a kelesztést a kenyérsütőgépre bíztam.

Ezután következik a formázás.
A tésztát 6 cipóra osztottam.
Ovális alakúra nyújtottam, szorosan feltekertem és kifli 
formára hajtottam.
A zsemléhez a tésztát gömbölyűre formáztam a kezeim között.
A molnárkához  hosszúkásra sodortam és kicsit 
laposabbra nyomkodtam.
Letakarva meleg helyen 15 percet pihentettem.

Közben a vizet egy lábosba töltöttem és felforraltam.
Mikor már forrt, beletettem a szóda bikarbónát és a sót.
A hőfokot kicsit visszavettem.
A pék süteményeket  a vízbe mártottam kb. 30-40 másodpercig, 
közben egyszer megfordítottam.
Ezután kiemeltem a vízből őket, jól lecsepegtettem és 
tepsibe helyeztem.

A tepsiben valamilyen éles eszközzel, (nekem van erre a 
célra egy 
tapéta vágó késem)
becakkoztam a zsemlék és a molnárka tetejét.
Letakartam és 30-40 percig meleg  
helyen kelesztettem.
200 fokra előmelegített lég keveréses sütőben sütöttem 
20 percig.
A sütőből kivéve még forrón, hogy szép fényes 
legyen a tetejét 
kávé tejszínnel megkentem.
Én most ezt tejjel tettem, mert valahogy a kávé tejszín
mindig elpárolog a hűtőből.












 




  


 

14 megjegyzés:

  1. Hű, ez egész úgy néz ki, mint a Németországban kapható lúgos kifli, perec, stb. Amire jól rákattantam. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Ezek nagyon szépek és guszták, úgy megkóstolnám!
    A szódabikarbónának mi a szerepe itt?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi lehet,jó recept nagyon,szépek lettek!

    VálaszTörlés
  4. Ez nálunk is nagy kedvenc.

    Nem is tudom mikor jártam az nlc-én...régi szép idők. :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is a lúgos perec ugrott be róla. Biztosan ki fogom ezt a receptet próbálni.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet, biztosan jó laktató is. Egy csésze forrón gőzölgő kávéval de isteni lehet:))

    Nelli másért is jöttem....
    Szeretnék Neked átadni "egy jó szót".
    A játék részletei Eszternél:
    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  7. Nagyon fincsi lehet, nagyon szépek lettek.

    VálaszTörlés
  8. Nellikém, ez nagyon guszta !

    Jár érte Neked "Egy jó szó" - vagy talán már jártam erre ez ügyben ? - nem baj, inkább kétszer, mint egyszer sem!

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  9. Tényleg nagyon finom ez a kifli!

    Poppy!Szerintem a szódabikarbónától puha, levegős lesz a kifli.

    Köszönöm ezt a sok jó szót, amit Tőletek kaptam.

    VálaszTörlés
  10. Ha nem haragszol akkor a szódabikarbónához lenne hozzáfűznivalóm. A színét változtatja meg a tésztának.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...