2011. március 6., vasárnap

Paradicsomos rakott csirkemell


Mikor Citromhab még februárban feltette a paradicsomos rakott csirke mell receptet Lajos Maritól, már akkor tudtam, hogy én ezt el fogom készíteni. Ebből a sorozatból nagyon sok könyvem van nekem is, de a csirke- és pulyka étel című könyve nincs meg.
Ma reggel kutatást tartottam a fagyasztóban és találtam egy csomag csirke mellet. Gondoltam akkor most itt az alkalom és elkészítem.
Nem bántam meg, mert mindenkinek nagyon ízlett és felvettük a gyakran elkészítendők listájára.

Hozzávalók: 

1 kg burgonya
4 db csirkemellfilé
4 db paradicsom
1 nagyobb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
15 dkg mozzarella sajt
olaj, só, bors, 
görög vagy provanszi fűszer keverék 

Elkészítés: 

A csirke melleket feldaraboltam, egy tálba tettem. Megszórtam a görög és a provanszi  fűszer keverékkel, meglocsoltam 2 evő kanál olajjal és 2 órát pácoltam. Betettem a hűtőbe.

A recept szerint meg kellene héjában főzni a krumplit, ezután meghámozni és mikor kihűlt akkor karikákra vágni.
No ekkor nagy baj történt. Gondoltam nem héjában főzöm meg a krumplit, hanem megpucolom és felvágom karikákra és úgy főzöm meg. Oda is tettem sós, vízben a karikára vágott krumplit.
Megfőtt, leszűrtem és magára hagytam, elkezdtem sütni a húst.
Kis idő múlva nézem a krumplit és feketére változott a színe. Kimondhatatlanul mérges lettem, boltba nem volt kedvünk menni már. Benéztem a fagyasztóba és találtam egy héjában sült gerezdes fagyasztott krumplit.Így az került most a csirke mell alá.
 
A csirke mell alól a pác levet teflon serpenyőbe öntöttem, pótoltam még olajjal és a csirke melleket
pirosra sütöttem.
A vöröshagymát apróra vágtam és a fokhagymával együtt abban az olajban amiből kivettem a csirke melleket aranysárgára pirítottam.

A sütő tálat kikentem ezzel az olajjal. A karikákra vágott krumplit beletettem volna, de kénytelen voltam a fagyasztottat, sóztam, borsoztam.
Ráöntöttem a pirított hagymát a krumpli tetejére.
Rárakosgattam a csirke melleket, sóztam és megszórtam a görög és a provanszi  fűszer keverékkel.
Beborítottam a paradicsom szeletekkel és a tetejére rakosgattam a felszelet mozzarellát.
Előmelegített 200 fokos sütőben lég keverésen sütöttem, kb. 25 percig, mert már minden hozzávaló megfőtt, megsült. 
Pirulásig sütöttem.

Citromhab azt írja, hogy előtte való este is elkészíthetjük, de ekkor fóliázzuk le és hűtőben tároljuk.
Szerintem éppen ezért nagyszerű vendég váró étel. 

Nekem 2 db csirke mell filém volt itthon.
Fagyasztott krumplival készítettem.  
2 db vöröshagymát és 4 gerezd fokhagymát használtam, mert szeretjük nagyon őket.
Görög és provanszi fűszer keveréket is használtam. 



 

  

4 megjegyzés:

  1. Megint a fogamra valót alkottál! Mehetek ebédre?

    VálaszTörlés
  2. Nelli, nagyon jól néz ki!
    Ugye, milyen finom ez az étel, nekünk is nagyon bejött:-))

    VálaszTörlés
  3. Andikám!Finom volt nagyon és még van is belőle egy kis adag a Bazsinak mára.

    Erinacea!Jöhetsz persze, akkor a Bazsi lecsót eszik!:-)

    Citromhab!Annyira finom volt, köszi!Legközelebb teszek gombát is bele, tudom akkor már nem teljesen ez az étel lesz, de úgyis finom lehet!:-)
    Az ember mindig továbbgondolja!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...