2011. március 20., vasárnap

Medvehagymás, kapros krémsajt


Az én kedves Barátnőm receptje, amit már nagyon sokszor elkészítettem.
Ezúton is köszönöm Neked Andikám! 
Egy picit változtattam az elkészítésén.
Így még krémesebb lett.

Hozzávalók: 

1 nagy doboz natur joghurt ( én Danone könnyű is finom joghurtot használok hozzá )
2 dl hab tejszín  ( Milli márkájút vettem most, fontos, hogy 30 % zsír tartalmú legyen )
amit én változtattam: tettem bele 1 kis doboz 20 %-os tejfölt
só, ízlés szerint fűszerek (most medvehagyma és kapor került bele )

Elkészítés: 

A hozzávalókat mind összekeverem.
Fogok egy tálat.Belehelyezek egy nagy szűrőt amibe ez a massza belefér.
Teszek bele egy tiszta fehér konyharuhát, vagy gézt.
Beleöntöm a masszát.
Szoba hőmérsékleten hagyom lecsöpögni. Általában 1 nap alatt kicsöpög a savó belőle.

Ízesítettem  már: őrölt köménnyel, fokhagymával, durva borssal, csak natúran, zellerrel, kaporral,
chilivel. 


Amikor már elég szilárdnak érezzük akkor kiborítjuk a szűrőből egy
tányérra és hűtő szekrényben tároljuk.
Sajnos az eltarthatóságáról nem tudok nyilatkozni, mert nálunk
nagyon hamar el szokott fogyni. 
 
 
  
 

18 megjegyzés:

  1. Jaj de szépséges lett Nellike! Szinte érzem a finom medvehagyma illatot. :)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus lett Nelli,jól értem,hogy már csöpögtetés előtt beízesíted az egészet?

    VálaszTörlés
  3. Andikám!Jó volt a mesterem!:-)

    Ditta!Csöpögtetés előtt ízesítem.

    Tücsök!Finom nagyon.

    VálaszTörlés
  4. De finom lehet! Pirítóssal még előételnek is el tudom képzelni...Hú, biztos kipróbálom! Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Én idáig mindig utólag ízesítettem,de legközelebb,megpróbálom így,hogy egyből összekeverem a hozzávalókkal:-)

    VálaszTörlés
  6. Hú, de guszta, jó lenne most vacsira:)

    VálaszTörlés
  7. Nem csodálkozom,hogy hamar elfogy nagyon gusztusos!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta!!! Isteni finom lehet, most jó nagyokat nyelek.:)

    VálaszTörlés
  9. Nellike, egy szeletkét léccíííí!! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  10. Nelli, kukkants be hozzám:-)
    http://citromhab.blogspot.com/2011/03/dijozon.html

    VálaszTörlés
  11. Kriszti!Tegnap kipróbáltam pirítóssal!Jelentem nagyon finom volt!:-)

    Ditta!Azért is jó összekeverni a fűszerekkel, mert akkor már összeérnek az ízek és rögtön lehet fogyasztani.

    Családi tűzhely!Kicsi van még.

    Bianka!Finom volt.

    Georgina, Gizi!Köszi!

    Latsia!Küldenék én szívesen!:-)

    Citromhab!Köszönöm szépen, hogy rám is gondoltál!:-)

    VálaszTörlés
  12. :)Anyus elfelejtettél vasárnap rakni!

    VálaszTörlés
  13. Dóri!Hétvégére lesz!:-)Miért nem szóltál?

    VálaszTörlés
  14. Nelli ! ez isteni. Én is hétvégén készülök ujra csöpögtetni, mert ma reggel megettük az utolsó morzsát is.

    Ide kell irnom. Képzeld, mult évbeb rendeltem medvehagymákat, amit eldugdostunk. Épp ma néztem meg és már két levélben vannak és jó 10-12 cm-esek.
    Csak sajnos olyan helyre tettük, ahol Robikánk futkározik a szomszéd kutyusokhoz :) De a lényeg, hogy most már a saját kis kertünkben is van medvehagyma. Imádjuk.

    VálaszTörlés
  15. Minden héten készül nálunk is egy. Nagyon szeretjük. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...