2011. március 19., szombat

Kapormártás


Szeretjük a mártásokat, és aminek nagyon örülök, hogy Bazsi is sok olyan dolgot megeszik most már
amit régebben nem szeretett.
A kapor szósz az a mártás amit még hidegen is szeretünk  nyáron. 
Általában kockára vágott főtt, sós krumplival tálalom. Ma nem volt hozzá.:-)

Hozzávalók: 

1 nagy csokor friss kapor ( lehet fagyasztott is)
5 dkg vaj
4-5 evő kanál liszt
1 gerezd fokhagyma
só, bors, szerecsendió
tej



Elkészítés: 

A kaprot megmosom és apró darabokra vágom
A vajat a lábosban felolvasztom, hozzászitálom a lisztet.
Beleteszem az apróra vágott kaprot és egy picit pirítom.
Ezután felengedem a megfelelő mennyiségű tejjel, de közben keverem a kézi habverővel, nehogy csomós legyen.
Belereszelem a fokhagymát, ízesítem sóval, borssal, reszelt szerecsendióval.
Jól kiforralom és már tálalható is.
Mi sült debrecenivel fogyasztottuk. 

Én mindig tejjel készítem, van aki fele-fele arányban
tej-víz elegyével készíti.  
  
 
 

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a kaprot, finom

    VálaszTörlés
  2. Már érzem is az ízét a számban..hidegen vagy melegen, mindegy!

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem kapormártást. Igy nem tudom szeretem-e egyáltalán. A kovászos ubiban imádom a kaprot, akkor lehet ez a mártás is bejönne.

    VálaszTörlés
  4. m és Bianka !Mi is nagyon szeretjük a kapros ételeket.

    Életünk és ételeink!Ezzel mi is így vagyunk.Bazsink az utolsó adagot hidegen ette meg.

    Andikám! Főzök Neked egyszer!Utána már szeretni fogod!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...