2011. március 16., szerda

Fűszeres krémsajtos kenyér medvehagymával

 
Annyira jó kiránduló idő volt tegnap felénk, hogy vétek lett volna itthon maradni.
Nagyon szeretünk Orfűre és Abaligetre menni kirándulni.
Így esett a választásunk megint a Fokhagymaszagú Völgyként is emlegetett (Nagy Bandó András említi így az Orfűi Medvehagyma Kincseskönyvben) helyre.
Nagyon sokan szedték már a friss medvehagyma hajtásokat.
Mi sem tudtunk ellenállni a csábító illatnak.
Ilyenkor szinte minden hétvégén szedünk egy zacskónyit.
Salátát, pogácsát szoktam belőle készíteni, de így kenyérre szórva
is nagyon finom.
Sajt ízesítésre is gyakran használom.
A fokhagyma és a spenót rokonának is mondják.
Medvehagyma található még a Zselicben, Bakonyban, a Keszthelyi-hegységben.
A Nyugati-Mecsekben a leggyakoribb.
Készítenek belőle krém levest, főzeléket, mártást, töltenek vele húsokat.
Gyógynövény boltban kapszulában, tinktúrában árulják.
Ellehet tenni lefagyasztva, lekvárként, ecetben.
Én leginkább fagyasztom.
Lehet szárítani is, ekkor minél vékonyabb rétegben kell kiteríteni.
Azonban nagyon vigyázni kell, mert könnyen összetéveszthető a
levele az őszi kikerics és a májusi gyöngyvirág levelével, amik
akár halálos mérgezést is okozhatnak.





10 megjegyzés:

  1. Már lehet szedni a medvehagymát? Hú, de elszaladt ez az év.

    VálaszTörlés
  2. Itt a medvehagyma, de jó! Én csak tavaly ismerkedtem meg vele, de szoros barátságba kerültünk, lett pogi, leves is belőle!

    VálaszTörlés
  3. Bianka!Ettél már medvehagymát?

    Andikám!Tényleg elszaladt az idő.:-)

    Erinacea!Én is tavaly ismerkedtem meg vele, de sok mindent készítettem már belőle.

    VálaszTörlés
  4. Nelli én még nem ettem, de annyira gusztusos ez a kenyér, hogy ha lesz módom rá biztosan megkóstolom!!!
    Milyen az íze?

    VálaszTörlés
  5. Ceffa!Mint a fokhagymának olyan az íze.

    VálaszTörlés
  6. Én sem ettem még.Leírnád a pogi receptjét megköszönném!!Szívesen készítenék.Előre is köszi!

    VálaszTörlés
  7. Mi is nagyon szeretjük a medvehagymát, az idei termést már meg is kóstoltuk.

    VálaszTörlés
  8. Sok-sok évvel ezelőtt a Bakonyban, egy üdülés alkalmával találkoztunk medvehagymával. Rá is csodálkoztunk, mi ez a gyöngyvirág levelű, fokhagyma szagú növény. Akkor nem ismertük még. Kár, hogy az Alföldön nincs.

    VálaszTörlés
  9. Ezt a szeletke kenyeret most bizony letudnám erőltetni!! Ugye még nincs későn hozzá??? Erre felénk sajnos nincs medvehagyma, de reménykedem hogy a zöldségesnél sikerül szert tenni idén rá.:)

    VálaszTörlés
  10. Szia, nálunk is nagy kedvenc a medvehagyma! :)
    Nézz be hozzán Nelli, van számodra egy meglepim :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...