2011. március 30., szerda

Cukorborsó főzelék bébirépával és bundás kenyérrel


Régebben mindig rántással készítettem, de valahol ettem 
egyszer habarással készültet
és sokkal jobban ízlett. Aztán már itthon is így készítettem. 
Régebben mindig tükör tojást, vagy tojásrántottát, 
pörköltet ettünk hozzá. Mostanában a bundás kenyér a favorit.

Hozzávalók: 

50 dkg cukorborsó
20 dkg bébi répa 
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors, ízvarázs
olaj
petrezselyemzöld
pici cukor
liszt


Elkészítés: 

Az olajon megdinszteltem a vöröshagymát.
Mikor már üveges volt a hagyma, ráöntöttem 
a cukorborsót.
Belereszeltem a fokhagymákat, ízesítettem a 
fűszerekkel és a cukorral.
Az apróra vágott petrezselyemzöldet beleszórtam.

A lisztet (itt nem írok mennyiséget, mindenki tudja, 
hogy milyen sűrűre
szokta készíteni a főzelékeket) megszitálom és vízzel 
csomómentesre kevertem.
Amikor a cukorborsó és a répa megpuhul akkor 
beleöntöttem a habarást és
4-5 percig még folyamatos kevergetés közben forraltam. 

Bundás kenyér készítése: 

Szikkadt, nem friss kenyeret szoktam 
hozzá használni.
Szeleteket vágtam a kenyérből.
Felütöttem a tojásokat (itt sem írok mennyiséget) 
habosra kevertem őket.
Ha kevésnek találjuk  a tojást, akkor tejjel higítsuk.
Közben olajat hevítettem.
A kenyér szeleteket belemártottam a felvert tojásba 
és a forró olajban
kisütöttem.
Papírtörlőre szedtem, hogy a felesleges olajat felszívja. 
 
 
 



 

6 megjegyzés:

  1. Ez a bébirépa nagyon izgivé teszi a főzeléket! KÖszi, Nelli! A bundáskenyér nagy kedvenc nálunk is....

    VálaszTörlés
  2. Hmmm, finomfőzelék, legalábbis ez jutott róla eszembe...De szerettem a menzán! Átvenném azt a tálat, ide én elém....

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nelli,
    Szeretnék neked küldeni Egy jó szót!!!!

    VálaszTörlés
  4. Micsoda variáció,nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. m!Mi is nagyon szeretjük a bundás kenyeret, csak az az irtózatos szag ne lenne utána!:-)

    Kriszti!A finomfőzelék is nagyon finom.Én is szeretem.

    Gabikám!Köszönöm!

    Ditta, Bianka!Egyszerű és finom, mindenki szereti ez is egy lényeges.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...