2011. február 3., csütörtök

Aszaltszilvás máglyarakás

Hozzávalók:

6 db szikkadt kifli vagy zsemle
3 dl tej
2 tojás 
10 dkg cukor
3-4 alma
5 dkg vaj
15 dkg darált dió
10 dkg sárgabarack lekvár
vaníliás cukor
aszalt szilva vagy áfonya ízlés szerint

Elkészítés:

A kifliket vagy a zsemléket felszeleteljük. A tojássárgáját kikeverjük a cukorral és vaníliás cukorral. A kifliket leöntjük a langyos tejjel, majd a tojássárgás masszával összeforgatjuk.
Ezután hozzáadjuk a darált diót is. A meghámozott, vékony szeletekre vágott almát, aszalt szilvát  is beleforgatjuk, vagy a tetejére tesszük (én most a tetejére tettem) Vajjal kikent sütőformába öntjük. Sütőben addig sütjük, míg piros nem lesz a teteje. Közben a tojásfehérjét kicsi cukorral és a sárgabaracklekvárral felverjük jó keményre, majd a megsült sütemény tetejére simítjuk, kissé megcifrázzuk. Néhány percre visszadugjuk a sütőbe míg a tojáshab meg nem színesedik.
Lehet az aszalt szilva helyett mazsolával, áfonyával is készíteni.

16 megjegyzés:

  1. Hűűű de megkívántam! Nagyon jól néz ki és tuti fincsi!

    VálaszTörlés
  2. Nelli !!! ez kész öngyilkosság. Egyszerüen gyönyörűséges. Még jó, hogy most ettem tele magam :)

    -----------------

    légyszi nézz be hozzám, vár Rád valami :)

    VálaszTörlés
  3. Viki!Nagyon fini volt!
    Megyek hozzád!:-)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda teteje lett Nellike! Ez nem 2 fehérjéből lett ennyi ugye?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nelli! Indítok egy "online vacsoracsatát"! Lenne kedved benevezni? Kérlek nézz be hozzám....:))))

    VálaszTörlés
  6. Kedves autumm!
    Lenne kedvem benevezni!:-)Szuper ötlet!

    VálaszTörlés
  7. Finom lehet az aszalt szilvával:-)

    VálaszTörlés
  8. Kár h nem tudok belőle enni!:(

    VálaszTörlés
  9. Köszi lányok!:-)
    Kislányom!Ha meggyógyulsz akkor majd megint viszek Neked!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Nelli! Te lettél az 1. hét egyik szerencsés Online Vacsoracsata játékosa! Nagyon drukkolok Neked! Kérlek nézd meg a blogomat!
    üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  11. Nagyon finom lett.Én raktam belöle aszalt áfonyát és aszalt szilvát is és kandirozott narancskockát és a tetejére a tojásfehérje habot narancslekvárral vertem fel

    VálaszTörlés
  12. Vanocska!Nagyon finom lehetett a Tied is!Az áfonyát én is nagyon szeretem.Jó ötlet a narancslekvár is.:-)

    VálaszTörlés
  13. Az ötlet onnan jött hogy nem volt baracklekvár:-).

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...