2010. május 12., szerda

Pita

Hozzávalók:

50 dkg liszt
1 teáskanál só
1 teáskanál cukor
1 dl tej
fél kocka friss élesztő
4 dl víz
2 evő kanál olaj

A langyos, cukros tejben felfuttattam az élesztőt.
A sót a megszitált liszthez adtam.
Annyi vizet használtam hozzá, hogy lágy állagú tésztát kapjak.
Meleg helyen, letakarva kb. 1 órát kelesztettem.
Én 12 db golyót formáltam belőle lisztes kézzel. Majd kb. még 15 percig pihentettem.
A sütőt a legforróbb fokozatra állítottam (nálam 275 fok).
Nagyon lényeges, hogy forró legyen. A golyókat jól beliszteztem és kinyújtottam kör alakúra őket, kb. fél cm vastagra.
Sütő papírral bélelt tepsibe tettem. Az a fele ami eddig alul volt az kerül felülre. 2-3 percig kell sütni. Nekem nem kellett őket megfordítani, mindkét fele szép zsemle színűre sült. Ha fehér marad az sem baj, nem szabad túlsütni, mert akkor ropogós lesz és nem marad finom puha.
Mikor kicsit hűlt akkor levágom a tetejét és ekkor töltjük meg mindenféle finomsággal.
Mehet bele csíkokra szelt sült hús, chiliszósz, ketchup, sajt, majonéz, kukorica, káposzta, saláta, hagyma, - ki mit talál a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...